Загальна інформація
Дуальна форма здобуття освіти (ДФЗО) розглядається як така, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах за умов рівноправного партнерства закладу освіти, роботодавців та здобувачів освіти з метою набуття здобувачами освіти досвіду практичного застосування компетентностей та їх адаптації в умовах професійної діяльності.
Особливості дуальної форми здобуття освіти імплементуються на методичному рівні у відповідних методичних засадах та процедурах, а саме:
- програмі практичного навчання на підприємстві, яка розробляється спільно наставником від підприємства та куратором від закладу освіти на кожен семестр окремо;
- додатку до програми практичного навчання, що конкретизує компетенції, компетентності та результати навчання, які здобувач має отримати в закладі освіти та на підприємстві в розрізі дисциплін навчального семестру;
- графіку відвідування здобувачем закладу освіти та підприємства з зазначенням відповідних днів (є додатком для ДФЗО до індивідуального графіку);
- моніторингу куратором ОП та координатором від закладу освіти, успішності виконання програми практичного навчання здобувача на підприємстві;
- постійній взаємодії куратора від закладу освіти та наставника від підприємства в процесі навчання здобувача.
Основне завдання упровадження елементів дуальної форми навчання:
- усунення основних недоліків традиційних форм і методів навчання майбутніх випускників;
- подолання розриву між теорією і практикою, освітою й виробництвом;
- підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно – відмінних форм навчання;
- посилення ролі роботодавців в системі підготовки фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання;
- підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання;
- скорочення періоду адаптації випускників до професійної діяльності;
- підвищення рівня конкурентоздатності випускників в умовах глобалізації та сприяння росту рівня зайнятості молоді.
Позитивними показниками дуальної освіти є:
- організація співпраці підприємств, бізнесу, соціальних партнерів;
- розробка законодавчого підґрунтя для визнання національних стандартів якості професійної освіти;
- залучення кваліфікованого персоналу з виробництва до педагогічної діяльності (наставники, викладачі);
- здійснення інституційних досліджень і консультування (моніторинг якості надання освітніх послуг у сфері професійної освіти, оновлення освітніх стандартів);
- врахування конкретних запитів підприємств до змісту та якості професійної освіти.
Впровадження дуальної форми освіти дозволяє студентам поєднувати навчання на стаціонарі та проходити практику (працювати) на підприємствах, здобуваючи практичний досвід роботи і на практиці освоювати отримані знання.
Порядок організації ДФЗО
- Виявлення бажання навчатися на дуальній формі здобуття освіти
- Проходження відбору за участі підприємств-партнерів ДФЗО
- Заява про переведення на ДФЗО
- Укладання тристороннього договору
- Наказ про переведення
- Розробка методичного забезпечення організації ДФЗО
Закони України, постанови Кабінету Міністрів, документи Міністерства освіти і науки України
Загальні документи: