Центр дуальної освіти

Загальна інформація

Дуальна форма здобуття освіти (ДФЗО) розглядається як така, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах за умов рівноправного партнерства закладу освіти, роботодавців та здобувачів освіти з метою набуття здобувачами освіти досвіду практичного застосування компетентностей та їх адаптації в умовах професійної діяльності.

Особливості дуальної форми здобуття освіти імплементуються на методичному рівні у відповідних методичних засадах та процедурах, а саме:

  • програмі практичного навчання на підприємстві, яка розробляється спільно наставником від підприємства та куратором від закладу освіти на кожен семестр окремо;
  • додатку до програми практичного навчання, що конкретизує компетенції, компетентності та результати навчання, які здобувач має отримати в закладі освіти та на підприємстві в розрізі дисциплін навчального семестру;
  • графіку відвідування здобувачем закладу освіти та підприємства з зазначенням відповідних днів (є додатком для ДФЗО до індивідуального графіку);
  • моніторингу куратором ОП та координатором від закладу освіти, успішності виконання програми практичного навчання здобувача на підприємстві;
  • постійній взаємодії куратора від закладу освіти та наставника від підприємства в процесі навчання здобувача.

Основне завдання упровадження елементів дуальної форми навчання:

  • усунення основних недоліків традиційних форм і методів навчання майбутніх випускників;
  • подолання розриву між теорією і практикою, освітою й виробництвом;
  • підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно – відмінних форм навчання;
  • посилення ролі роботодавців в системі підготовки фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання;
  • підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання;
  • скорочення періоду адаптації випускників до професійної діяльності;
  • підвищення рівня конкурентоздатності випускників в умовах глобалізації та сприяння росту рівня зайнятості молоді.

Позитивними показниками дуальної освіти є:

  • організація співпраці підприємств, бізнесу, соціальних партнерів;
  • розробка законодавчого підґрунтя для визнання національних стандартів якості професійної освіти;
  • залучення кваліфікованого персоналу з виробництва до педагогічної діяльності (наставники, викладачі);
  • здійснення інституційних досліджень і консультування (моніторинг якості надання освітніх послуг у сфері професійної освіти, оновлення освітніх стандартів);
  • врахування конкретних запитів підприємств до змісту та якості професійної освіти.

Впровадження дуальної форми освіти дозволяє студентам поєднувати навчання на стаціонарі та проходити практику (працювати) на підприємствах, здобуваючи практичний досвід роботи і на практиці освоювати отримані знання.

Порядок організації ДФЗО

  • Виявлення бажання навчатися на дуальній формі здобуття освіти 
  • Проходження відбору за участі підприємств-партнерів ДФЗО
  • Заява про переведення на ДФЗО
  • Укладання тристороннього договору
  • Наказ про переведення
  • Розробка методичного забезпечення організації ДФЗО

Закони України, постанови Кабінету Міністрів, документи Міністерства освіти і науки України

Загальні документи:

Інформація про розвиток ДФЗО – український та європейський досвід

Практичний посібник. ОНТОЛОГІЯ ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД НІМЕЧЧИНИ ТА УКРАЇНИ

  • Анкета для опитування роботодавців та підприємств-партнерів
  • Анкета для опитування здобувачів освіти Малинського фахового коледжу
  • Анкета для опитування наставників та викладачів Малинського фахового коледжу щодо ефективності запровадження дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО)
  • Проінформованість про дуальну форму здобуття освіти 

Відповідальна за наданий матеріал до розділу “Центр дуальної освіти”:
Лойко С.В.