![](https://mltk.co.ua/wp-content/uploads/2022/12/1-2-840x491.png)
8 грудня 2022 року відбулося онлайн-засідання обласного методичного об’єднання методистів закладів фахової передвищої освіти, в якому взяли участь методисти коледжу Леонід Мойсієнко та Олена Шемет. На засіданні розглянуто питання системного підходу до оцінювання навчальних досягнень студентів у ЗФПО. Досвідом та напрацюваннями у цьому питанні поділилися голова методичного обʼєднання, методистка Бердичівського педагогічного коледжу Наталія Гордійчук, її колеги та методисти закладів фахової передвищої освіти області.
![](https://mltk.co.ua/wp-content/uploads/2022/12/1-1.png)
Учасники засідання зійшлися на тому, що на сучасному етапі ефективне оцінювання навчальних досягнень студентів повинно бути чітким, зрозумілим, чесним і об’єктивним, вчасним, з обовʼязковим зворотнім звʼязком, регулярним і відкритим. Викладач повинен мати свій набір інструментів (методів, форм, завдань) оцінювання (відповідно специфіки навчальної дисципліни) з розробленими до кожного з них чіткими критеріями (процедурами, вимогами, модельними відповідями) оцінювання.
Оцінювання повинно мати системний характер, бо лише в такому разі вплив його буде стійким. Важливо використовувати різні форми (завдання), чергувати, варіювати їх – це мотивує, стимулює зацікавлює і водночас мобілізує студентів, мати інструментарій – чіткі і зрозумілі критерії оцінювання, з якими повинні бути ознайомлені всі учасники освітнього процесу, постійно переглядати та удосконалювати способи оцінювання, орієнтуючись на їх поліпшення.
Леонід Мойсієнко, методист