Оцінювання навчальних досягнень студентів

8 грудня  2022 року відбулося онлайн-засідання обласного методичного об’єднання методистів закладів фахової передвищої освіти, в якому взяли участь методисти коледжу Леонід Мойсієнко та Олена Шемет. На засіданні  розглянуто питання системного підходу до оцінювання навчальних досягнень студентів у ЗФПО. Досвідом та напрацюваннями у цьому питанні поділилися голова методичного обʼєднання, методистка Бердичівського педагогічного коледжу Наталія Гордійчук, її колеги та методисти закладів фахової передвищої освіти області. 

         Учасники засідання зійшлися на тому, що на сучасному етапі ефективне оцінювання навчальних досягнень студентів повинно бути чітким, зрозумілим, чесним і об’єктивним, вчасним, з обовʼязковим зворотнім звʼязком, регулярним і відкритим. Викладач повинен мати свій набір інструментів (методів, форм, завдань) оцінювання (відповідно специфіки навчальної дисципліни) з розробленими до кожного з них чіткими критеріями (процедурами, вимогами, модельними відповідями) оцінювання.

Оцінювання повинно мати системний характер, бо лише в такому разі вплив його буде стійким. Важливо використовувати різні форми (завдання), чергувати, варіювати їх – це мотивує, стимулює зацікавлює і водночас мобілізує студентів, мати інструментарій – чіткі і зрозумілі критерії оцінювання, з якими повинні бути ознайомлені всі учасники освітнього процесу, постійно переглядати та удосконалювати способи оцінювання, орієнтуючись на їх поліпшення.

Леонід Мойсієнко, методист