Карантин і освіта
З 12 березня 2020 року в Україні запроваджено тритижневий карантин з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 для всіх закладів освіти. Терміни карантину можуть змінитися в залежності від епідеміологічної ситуації в Україні. В коледжі на час призупинення освітнього процесу проводять викладачі заняття з елементами дистанційного навчання.
Для організації дистанційного навчання зі студентами створенні Viber-групи для роботи онлайн. На даному етапі доцільним є проведення “електронних уроків”. Під електронними уроками слід розуміти набір навчальних матеріалів в електронному вигляді, що включає зміст уроку, завдання та вправи, демонстраційний матеріал, додаткові відомості з теми уроку, оформлені у вигляді окремих файлів. Крім цього для вивчення програмового матеріалу з відповідної теми предметів та дисциплін, крім оприлюднених завдань для самостійної та домашньої роботи студентів з поясненнями та рекомендаціями щодо їх виконання на сайті коледжу в розділі Структура – Бібліотека – електронна бібліотека – доступ за посиланням – НМК з дисциплін та предметів за ОКР «Молодший спеціаліст», ОС «Бакалавр» і у Viber-групах для академічних груп використовують:
- розміщені в мережі Інтернет (Google Диск, на каналі YouTube тощо) мультимедійні матеріали (презентації, відеоролики тощо), які допоможуть у вивченні зазначеної теми, посилання на які подано на сайті коледжу та у Viber-групах;
- щоденно організовано навчальне спілкування зі студентами, відповідно до розкладу та замін, через блоги або сайти, Viber, Telegram, Skype тощо;
- надано перелік інтернет-джерел, які сприятимуть легшому засвоєнню програмового матеріалу;
- використовуються онлайн-сервіс автоматичної системи управління lcloud, де створено тести для онлайн-тестування;
- для експрес-перевірки виконання завдань поданих в процесі онлайн-уроку, створено окремі електронні пошти викладачів …….@gmail.com, для отримання та обміну інформацією щодо вивчених тем з різних дисциплін та предметів.
Для ефективного опрацювання студентами тем, передбачених для дистанційного навчання, також застосовують інтернет-ресурси, досить розповсюдженим серед викладацького складу є застосування Google:Classroom, Slides, Forms, а також платформ Kahoot, Quzizz, IDroo, Miro чи подібних, що допомагає швидко підібрати (чи розробити власні) завдання для своїх груп на самостійне опрацювання.
Цікаво та нестандартно підійти до побудови уроку допомагають різні онлайн-ресурси:
- Inspiration– програма, що допомагає візуалізувати навчальний процес. Разом зі студентами, учнями на заняттях можна створювати діаграми, картки та схеми.
- Plickers– мобільний додаток, який “зчитує” спеціальні картки з відповідями учнів за лічені секунди та виводить статистику на екран телефону вчителя. Додаток використовують для швидкої перевірки, аби дізнатись, чи розуміють студенти, учні поняття та чи освоюють ключові навички.
- Kahoot!– навчальна програма, що складається з ігор. Тут можна зробити серію запитань з кількома варіантами відповідей. Формат і кількість запитань залежать від автора. Є можливість додавати відео, зображення та діаграми.
- H5P– полегшує створення, поширення та використання контенту і програм HTML5, дозволяє створювати інтерактивний вміст, який поділятиметься на кілька категорій: ігри, мультимедіа, запитання та соціальні мережі.
- Poodll– набір інструментів для вчителів мов, створений для розробки більш динамічних курсів. Це одна з технологій онлайн аудіо- та відеозйомки, що доступні для навчального процесу.
- TurnItIn– інструмент, що допомагає педагогам перевіряти роботи студентів та учнів на наявність неправильного цитування та плагіату. Програма порівнює їх із найточнішою базою даних для порівняння текстів. Turnitin вказує обсяг матеріалу, який збігається зі змістом бази даних, що дозволяє педагогам дізнатися, яка частка письмової роботи не оригінальна. Збіг виділяється різними кольорами із зазначенням оригінальних джерел.
- Moodle– платформа для навчання, яка надає викладачам, студентам, учням та адміністраторам розвинутий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, зокрема й дистанційного.
- Open edX– безкоштовна система керування курсами. Платформу використовують для розміщення масових відкритих онлайн-курсів, а також для невеликих класів, або ж груп та навчальних модулів.
- PhET– набір інтерактивних комп’ютерних моделей на основі наукових досліджень для навчання та вивчення фізики, хімії, математики та інших наук. PhET-моделювання можна запустити в мережі або завантажити безкоштовно з сайту PhET. Симуляції – це анімовані, інтерактивні та ігрові середовища, де студенти і учні навчаються через дослідження.
- Graasp– платформа, що дає змогу вчителям створювати віртуальні дослідницько-навчальні простори, структуровані відповідно до фаз навчального процесу. Вчителі можуть дати посилання на ці простори своїм студентам і учням, що дозволить їм навчатися як індивідуально, так і в групах.
EdEra – онлайн-контент для уроків.
LearningApps – навчальний додаток, за допомогою якого можна створювати власні завдання.
На Coursera ви можете знайти онлайн-курси, спеціалізації, сертифікати та ступеня від 200 університетів і компаній світового класу
На YouTube можна переглядати ролики за темою уроку та є можливість завантаження створених учнями, студентами робіт.
YouTubeEditor – один із найпопулярніших сервісів, який дозволяє різати відео, накладати музику на нього та миттєво завантажувати ролики на канал у YouTube.
Для розміщення свого матеріалу можна використати безкоштовні онлайн-платформи YouTube або Vimeo, створивши власний канал та постійно поповнюючи його новими матеріалами. А також:
Wordart, Wordle – сервіси для створення хмаринок слів;
Geogebra – для викладання математики;
mozaBook – безкоштовний доступ до програми інтерактивного навчання;
EdPro Amperia – набір для проведення лабораторних та демонстраційних робіт з курсу електрики та магнетизму.
Для підготовки до ЗНО можна використовувати різні сайти, які допоможуть в період карантину з користю використати час та підготуватись для успішної здачі ЗНО, наприклад за посиланням:
- https://prometheus.org.ua/courses-catalog/
- https://www.ed-era.com/courses/
- https://ilearn.org.ua/signup
- https://naurok.ua/course/zno
- https://znoclub.com/
- https://besmart.study/
- http://openpolicy.org.ua/donbass-crimea/videolessons/
- https://www.youtube.com/watch?v=2b2UKs63amQ
Сахнюк В.В., завідувач відділення